Monday, June 13, 2011

Hadiah

Harijadi saya lama lagi. Tapi dalam minggu ini kerap orang ramai dan media massa memperkatakan Hari Bapa. Itu semua saya tidak kesah.

Hari ini saya mendapat hadiah dari Azah, anak sulong saya. Sebuah mesin bantuan pernafasan untuk pesakit yang diserang Asthma beserta dengan 5 dos ubatnya sekali. Maklumlah bila umur meningkat macam-macam sakit yang nak singgah.


OMRON NE-C28 Compressor Nebulizer

Sebelum ini, jikalau saya diserang Asthma teruk secara tiba-tiba, isteri saya akan mengejutkan jiran untuk tolong menghantarkan saya ke Hospital Besar Segamat. Kebetulan pula insiden sebegini selalunya berlaku diantara jam 2 - 5 pagi. Memang menyusahkan jiran jiran. Apa nak buat, isteri saya tidak tahu memandu dan kami berdua sahaja dirumah. Tetapi Insya Allah selepas ini bantuan awal kecemasan dapat diberi dirumah terlebih dahulu menggunakan alat ini. Alhamdullillaah syukur ke hadrat Illahi.

Terima kasih kepada anak ku. Semoga Allah memberkati kehidupan mu dan abah sentiasa mendoakan kebahgiaan mu. Amin........

No comments:

Post a Comment