Friday, December 10, 2010

MAHA 2010

Tahun ini saya berkesempatan untuk melawat MAHA 2010 di Serdang pada 29 Nov 2010 yang lalu. Semua media melaporkan MAHA kali ini adalah yang terbaik dan teramai pengunjungnya sehingga mencecah angka 2.6 juta orang. Ini juga telah disahkan oleh beberapa Menteri termasuk PM sendiri. Pada pandangan saya pun begitu juga. Cuma sistem pengangkutan dalaman perlu dibaiki lagi, memandangkan lokasi pameran adalah jauh dari satu tapak ke satu tapak yang lain.

Berbagai jenis buah-buah tempatan disusun rapi menjadi
 Replika 1 Malaysia















 

YB Datuk Baharuddin Amiruddin, Pengerusi FAMA menerima sijil penganugerahan Malaysia Book of Records dari Tan Sri Mohd Noh Ismail diatas pengunjung teramai mencecah 2.6 juta orang.


 

 

 



 

 


















Sayang kerana tidak dapat melawat semua tapak pameran di MAEPS ini. Sebab utama terlalu luas dan memenatkan. Tambahan lagi jam 2 petang hujan turun dengan selebat lebatnya membuat kami hilang tumpuan dan terus balik apabila hujan reda sedikit. Ada separuh lagi tapak pameran yang masih belum disinggahi lagi. Rasa yang elok 2 hari lawatan baru puas rasanya.............

Syabas Kementerian Pertanian dan Asas Tani , FAMA dan lain lain agensi kerajaan yang terlibat dalam pameran ini.


No comments:

Post a Comment